Golfträning för damer och mixgruppen med Johan på Bromma Golf – nästa 1 maj!

1 maj 15:00 18:00

Nu har onsdagsträningarna dragit igång utomhus igen. Träningarna är subventionerade av Björklidens GK och leds av vårt duktiga pro Johan Almgren, lektionen är 55 minuter och vi tränar allt från drive till puttar. Träningen är öppen för medlemmar i Björklidens Golfklubb och det är alltid först till kvarn som gäller.

Träningstider,

15:00 -15:55 Damer/tjejer

16:00 -16:55 Damer/tjejer

17:00 -17:55 Mixgrupp Damer och herrar.

Efter träningen går de som vill med ut på banan och prövar på sina nya färdigheter samtidigt som vi spelar någon liten skojtävling. Detta gäller endast de damer som tränar kl 15 och 16. För spel efter träningen betalar du vid anmälan 25:- extra via Swish till 0704216049 Ginger Flärvall. Avgiften går oavkortat till vårt lilla prisbord.

Kostnaden för enbart träningen är 60:- per träningstillfälle. Anmälan är bindande och inga pengar betalas tillbaka vid avbokning. Däremot kan du överlåta din plats till någon annan. Bokningen öppnar senast varje fredag veckan innan träningstillfället och stängs på tisdagen, dagen före träningen.

Här är länk till bokningen, den 1 maj

Om du inte har plats på träningen men ändå vill vara med på banan så ring Ginger 0704216049 och fråga om det finns plats.

Varmt välkommen!

Ginger

Ansvarig för damsektionen i Björklidens Golfklubb

Date:
1 maj
Time:
Event Categories:
, , , , ,
Event Tags:
, , , ,

1 maj 15:00 18:00

Scratch Golf

Klubbkväll på Scratch Golf torsdag 28 april

28 april 16:00 19:00

Inomhussäsongen är slut och säsongen utomhus är äntligen här. Det ska vi fira och därför är du varmt välkommen söndagen den 28/4 till en klubbkväll med Björklidens GK på Scratch Golf, Ekbacksvägen 32 i Bromma.

Från kl 16.00 bjuder klubben på kaffe & smörgås och förfriskningar. För de som är sugna är det fritt att träna på golfsimulatorerna och för de som känner tävlingslust finns möjlighet att delta i en putt- och en närmast pinntävling, goda insatser kommer belönas. Dessutom finns även möjlighet att sälja & köpa begagnad golfutrustning. Så har du några klubbor eller bagar eller andra golfprylar som du inte längre har bruk för så ta gärna med dem så kanske du gör någon annan glad och det finns goda möjlighet att prova klubbor och utrustning på plats.

Notera gärna igen: Alla medlemmar spelar fritt i golfsimulatorerna mellan 16.00 – 19.00.

Under kvällen ges information om klubbens tävlingar, träningar, aktiviteter och andra nyheter för golfsäsongen 2024. Så kom och träffa gamla och nya golfvänner och slå några snygga slag inför utomhussäsongen. Klubbkvällen avslutas ca: kl 19.00. Allt detta för endast 50:-. Anmäl dig senast 26/4.

Anmäl dig här till klubbkvällen 28 april.

Välkommen!

Date:
Time:
Event Categories:
, , , , ,
Event Tags:
, ,

Björklidens GK
Pga scratchgolf

Björkliden inomhus PGA Tour på Scratch golf – finaltävling 14 april!

14 april 08:45 12:00

Björkliden PGA Tour i samarbete med Scratch golf.

Nu är det äntligen dags för finalen i Björkliden PGA Tour som arrangeras i samarbete med Scratch Golf. En söndag i månaden från nov till mars har det spelats kvalificeringstävlingar. De banor som spelats har varit samma banor som den stora PGA-Touren spelat på under samma tävlingshelg. De i Björkliden GK som kvalificerat sig för finalspelet på Scratch Golf ska ha fått en inbjudan skickad direkt till sig. Notera gärna att ett bra resultat på PGA-Touren inte är kvalificerande för finalen på Björkliden PGA Tour på Scratchgolf.

Spelschemat som genomförts,

19 Nov  The RSM Classic på Sea Island Golf Club (Seaside, Plantation)

02 Dec  Hero World Challenge på The Albany

14 Jan  Sony Open på Waialae Country Club Hawaii

18 Feb  The Genesis Invitational på The Riviera Country Club

10 Mar  The Players Championship på TPC Sawgrass  (Stadium  Course)

Finaltävlingen

Spelas den 14-April på Scratch Golf och banan Augusta National samtidigt som PGA Touren spelar Masters Tournament på samma bana. Samling för genomgång är 08:45. Start av tävlingen är 09:00 och avslutas 12:00. Tävlingen genomförs med automatputtning samt att aktuellt handicap reduceras med 50 % pga puttning/lätta bunkrar. Till den avslutande finalen har de spelare kvalificerat sig som efter alla tävlingsomgångar, har samlat flest poäng. Vinsten i den sammanlagda PGA tävlingen är 5 timmar på Scratch golf, 2:an får 3 timmar och 3:an 1 timme.

Spelplatsen är som tidigare Scratch golf, Ekbacksvägen 32 i Bromma. Parkering finns både på bak- och framsidan av byggnaden. På framsidan kostar det 5 kr timmen. På baksidan finns några gratisplatser men glöm inte p-skivan i bilfönstret.

Välkommen till finalen!